شبکه انديشمندان قم
کد خبر : 200573
تعداد بازدید : 598

جلسه هم اندیشی تحول در روش های آموزشی براساس نظام واره آموزشی پرورش مال در مدرسه محمدیه

حرکت از نظام تک روشی متکلم وحده (مونولوگ ) محور به سوی تعاملی جدلی (دیالوگ )


جلسه هم اندیشی با هدف بررسی شیوهای آموزشی مکمل با حضور استاد هادی حجت الاسلام قاسمی وهم چنینن مدرسین اقایان حجج اسلام امبر قاسمی ، برومند ،و فرید  ومدیریت مدرسه علمیه محمدیه حجت الاسلام همتی   برگزارگردید

در این جلسه با توجه به اجرای روش های مکملی هم چون  امتحان شفاهی ، خود سنجی ، تلخیص ، مقاله نگاری ، امتحان کتبی ، ارایه سمینار در دوره مقدمات براساس ماده درسی و پایه تحصیلی پیشنهادات ارایه گردید  

 از اهداف طرح سنجش حرکت از نظام تک روشی و دیالوگ محور به سمت دیالکتیک می باشد در این نظام اموزشی بنا بر این است که متعلم بیشترین سهم و فعالیت را در امر یادگیری برخوردار باشد

در روش خود سنجی : با توجه به دروس فرا گرفته شده متعلم باید بتواند با ارایه طرح پرسش به ارایه پاسخ ان بپردازد به این معنا که در این نگاه متعلم باید به ارایه پرسش بپردازد .

ارایه سمینار :

در این روش متعلمین با توجه به تعیین سرقصل های صورت گرفته در کلاس درس به ارایه محتوا ی درس با حضور استاد خواهند پرداخت

تقریر :

متعلمین با توجه به مطالب ارایه شده توسط اساتید در کلاس درس به تقریردروس خواهند پرداخت

مقاله نگاری :

 با توجه به عناوین تعیین شده به ارایه مقاله خواهند پرداخت

امتحان شفاهی :

از روش های متداول و مرسوم در حوزه ازمون به سبک شفاهی می باشد در این روش قدرت  




نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :