شبکه انديشمندان قم
کد خبر : 231831
تعداد مشاهدات : 381

نظريه نظام علمي آموزشي پرورش مآل تبيين گرديد

در نشستي كه در ديدار معاون محترم آموزش حوزه هاي علميه سراسر كشور جناب حجه الاسلام والمسلمين رستم نژاد با حضرت آيت الله رشاد رييس شوراي عالي حوزه هاي علميه استان تهران و مدير و معاونين مركز مديريت حوزه علميه استان تهران، در مكان حوزه علميه امام رضا (ع) صورت پذيرفت،


بسم الله الرحمن الرحيم

نظريه نظام علمي آموزشي پرورش مآل تبيين گرديد.


در نشستي كه در ديدار معاون محترم آموزش حوزه هاي علميه سراسر كشور جناب حجه الاسلام والمسلمين رستم نژاد با حضرت آيت الله رشاد رييس شوراي عالي حوزه هاي علميه استان تهران و مدير و معاونين مركز مديريت حوزه علميه استان تهران، در مكان حوزه علميه امام رضا (ع) صورت پذيرفت، ابتدا آيت الله رشاد ضمن خير مقدم، رئوس سرفصل هاي نظام علمي آموزشي پرورش مآل را تبيين نمودند و در ادامه جناب حجه الاسلام والمسلمين داودي پور معاونت پژ‍وهش حوزه علميه امام رضا(ع) بخش هاي مختلف نظام علمي آموزشي پرورش مآل را در قالب نظام واره هاي پژوهش و آموزش و تهذيب و سنجش ارايه نمودند.

در اين نظام علمي ويژگي هاي طلبه طراز در هشت بعد (به لحاظ معرفت و ايمان ديني، حكمت و عقلانيت رفتاري، روح تعبد به آداب عبادي، تخلق، خود آگاهي و رسالت شناسي صنفي، و ذي طلبگي، خود آگاهي تاريخي و بصيرت سياسي، پرسشگري و پويايي فكر، سلامتي روحي و جسمي ) و آسب شناسي تحصيلات حوزوي در 3 محور (آسيب هاي معطوف به ركن نرم افزاري و ركن سخت افزاري و ركن كنشگر) و نصاب هاي لازم التحصيل در دوره تحصيلي طلاب در سه محور (علوم و معارف محوري، علوم و معارف مكمل و مهارت ها و فنون مورد نياز طلاب)  به تفصيل بيان شده است كه با جزئيات بيشتربراي مسؤلين آموزشي مركز مديريت حوزه هاي علميه سراسر كشور ارائه گرديد.


 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :